Spletni članki

Kratki prispevki o čuječnosti, psihoterapiji, osebnostnem razvoju in še čem

Z etično čuječnostjo do terapevtovega ravnotežja v skrbi zase in za kliente

Šestega in sedmega novembra 2020 je v okviru 17. Študijskih dnevov Slovenske krovne zveze za psihoterapijo potekalo strokovno srečanje na temo „Skrb zase v poklicih pomoči – etična, strokovna in osebnostna dimenzija“.

Pogovorni večer o čuječnem partnerstvu

V sredo, 21. oktobra 2020, sva bila Marinka in Miha gosta pogovornega večera na temo čuječnega partnerstva, ki je potekal v okviru cikla srečanj Psihologija za vsakogar v organizaciji Univerze Sigmunda Freuda Dunaj, podružnica Ljubljana.

Izberem lahko prijaznost

„Najmanjše dejanje prijaznosti je vredno več kot največji namen.“ (Oscar Wilde)

Čuječnostne rešitve za slo po dopaminu

Dopamin je vplivna substanca v možganih, ob kateri doživljamo intenzivna prijetna občutja. A zaradi nje se lahko razvije tudi zasvojenost. Ob dopaminskih zagatah čuječnost k sreči ponuja nekatere rešitve.

Nekoliko drugačna psihoterapevtska knjiga: Prigode z evropskih tirov

V naši založbi je izšla nova knjiga z naslovom Prigode z evropskih tirov. Avtor dr. Mihael Černetič v njej na iskriv način prikaže svojo mladostniško dogodivščino, enomesečno popotovanje z vlakom po Evropi. Vendar knjiga ne ostaja le pri tem, saj so izvornim potopisnim tekstom v knjigi dodane avtorjeve osebne psihoterapevtske refleksije iz zorne točke dvajsetih let kasneje.

Pametni telefon kot avtocesta v nečuječnost

Ena od stvari, ki nam najbolj preprečujejo, da bi bili v čuječnem stiku z žuborečim življenjem v sebi in okolici, je prav nekaj, kar nas na videz tako osrečuje – naš pametni telefon. Kakor je možno čuječnost živeti v neštetih raznovrstnih priložnostih, se žal tudi nečuječnost k nam prikrade na številne načine. Ima celo vrsto obrazov in različnih izrazov. Od njih je pobeg v telefon dandanes bržkone eden najpogostejših.

Koronska čuječnost: Nekaj izkušenj iz prakse

Stari rek pravi, da je vse za nekaj dobro. Tako lahko tudi virus, zloglasen po povzročanju respiratornih težav, na svoj način pripomore, da človek še bolj zadiha čuječnost.

Zakaj so koncentrativne čuječnostne prakse tako učinkovit pripomoček za uravnavanje čustev?

Koncentrativne imenujemo tiste prakse čuječnosti, za katere je značilna ozko usmerjena pozornost. Na primer zavedanje dihanja ali osredotočanje na določene besede ali stavke. Tovrstne čuječnostne prakse upravičeno veljajo za presenetljivo učinkovit pripomoček, ko se želimo pomiriti oziroma nasploh doseči regulacijo čustvenih stanj (regulacijo afekta).

Osebnostna integracija in drugi sadovi čuječnega sprejemanja svojega doživljanja

Kot je znano, vsebuje čuječnost dve glavni sestavini: zavedanje doživljanja ter sprejemanje le-tega. O slednjem se po mojem mnenju zaenkrat še premalo govori. Kajti gre za težje izvedljivi del čuječnosti, obenem pa sprejemanje svojega doživljanja in doživljanja drugih povzroča vznemirljive, korenite in daljnosežne pozitivne učinke na poti osebnega razvoja.

Novodobska čuječnost in znanstveno utemeljena čuječnost

Ali ste se že kdaj vprašali, kakšno čuječnost vam p(r)odajajo na vaših priljubljenih tečajih in v raznih medijskih vsebinah?

Čuječni ubožec iz Nazareta

Mož po imenu Jezus, ki je pred dvema tisočletjema živel v Palestini, je zanesljivo eden izmed najbolj znanih Zemljanov vseh časov. Zato je zanimiv razmislek o tem, kako je bilo pri njem s čuječnostjo.

Sem čuječ ali čuječen?

Z naraščanjem popularnosti čuječnosti v slovenskem prostoru se množijo tudi primeri netočne uporabe izrazov za to sicer zelo koristno duševno zmožnost. Pogosta napaka je govorjenje, da je nekdo čuječ, ko v resnici mislimo, da je čuječen.

Čuječnost v vsakdanjiku

„Čuječnost ni v prvi vrsti to, da postanemo mojstri v izvajanju čuječnostnih vaj, temveč gre za to, koliko bolj postajamo čuječni v vsakdanjem življenju.“ (Tim Stead)

Bolj kot smo čuječni, več prijetnega doživimo!

Vsi ljudje si v življenju želimo uživati ter doživeti čim več prijetnega. Kar nam prija in ugaja, nam ni nikoli odveč; ponavadi se pritožujemo, da imamo tega premalo. Dejansko smo marsikdaj omejeni v količini prijetnih početij, saj se vsak dopust enkrat konča, vsakega priboljška naposled zmanjka, in tudi vsaka druga dejavnost, v kateri uživamo, se slej ko prej izteče. To so omejitve, ki nam jih postavlja naša realnost.

Živeti ali životariti?

Kaj menite o tej navihani misli na fotografiji?

Nekaj pa je resnice, a ne? Da življenje brzi, hitro, tiho, neopazno ...

Razen ... če se trenutkov začnemo ZAVEDATI.

Podkategorije

Tudi pri hrustanju piškotov je bolje biti čuječen.

Na našem spletnem mestu uporabljamo piškotke. Sami se lahko odločite, ali boste piškotke dovolili ali ne. V kolikor jih boste zavrnili, morda ne boste mogli uporabljati vseh funkcionalnosti spletnega mesta.