Pot naprej

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Otroški svet je drugačen od sveta odraslih

Iz razvojne psihologije, pa tudi iz lastnih izkušenj vemo, da otrok v marsičem razmišlja in doživlja drugače kot odrasli. Za dobrobit otroka in njegov razvoj je zelo pomembno, da to drugačnost upoštevamo.

Pred kratkim sva z ženo za to doživela nazorno potrditev. Z družino smo bili na nedeljskem izletu po Prekmurju in med drugim smo se ustavili tudi pri nekem jezeru. Z ženo sva načrtovala sprehod okoli jezera, kar bi nam vzelo približno eno uro. Vendar pa je radovednost našega skoraj triletnika prekrižala najine načrte, saj je malodane vsakih deset metrov opazil nekaj, kar ga je silno zanimalo in pritegnilo. Tako je minilo že tri četrt ure, mi pa nismo bili še niti na tretjini poti okrog jezera. Gašper je z navdušenjem ugotavljal, da če nekaj vrže v vodo, s tem povzroči, da se na mirni jezerski gladini pričnejo širiti lepi, krožni valovi. Doslej še ni nikdar opazil česa podobnega. Nama z ženo, kot odraslima človekoma, pa je bil opisani pojav seveda poznan, in sva razmišljala bolj o tem, kako bova uresničila naš (pravzaprav najin) smeli načrt, da pridemo okrog jezera. Pozno zimski dan se je že nagnil in čas sprehoda se je hitro iztekal.

Glede na vse opisane okoliščine sva se odločila, da se odpoveva najinemu odraslemu načrtu in se še nekoliko posvetiva opazovanju valov na jezeru, ki jih je povzročal Gašper s kamenčki in vejicami. In tistih deset minut opazovanja jezerske gladine, ki jo je kodral najin sin z majhnimi valovi in v kateri je odsevala ugašajoča luč dneva, je bilo za naju bržkone najbolj prijeten čas v celem dnevu.

Naslednji dan sva Gašperja vprašala, kaj mu je bilo najbolj všeč na izletu v Prekmurje. Takoj je povedal, da mu je bilo najbolj všeč, ko je v vodo metal kamenčke in vejice ter opazoval, kako se na gladini širijo valovi!

Miha Černetič

 

Samo ena stvar je bolj boleča od učenja iz svojih napak, in to je, da se iz napak ničesar ne naučiš.

- John C. Maxwell