Pot naprej

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Skrb za sedanji trenutek – za to, kar je v tem trenutku bistveno

Jon Kabat-Zinn v eni od svojih misli o zavedanju pravi, da ima skrb za sedanji trenutek pomemben vpliv na prihodnji trenutek in s tem na vso prihodnost – mojo in prihodnost sveta. Če zmorem v tem trenutku biti čuječna, pomeni, da je mogoče, da bo naslednji trenutek povsem drugačen – ker sem preprosto sprejemajoče prisotna in ničesar vnaprej ne pričakujem.

Če skušamo zavestno živeti vsak trenutek – ali pa se vsaj nekajkrat dnevno ustavimo in naredimo nekaj čuječnih vdihov –, se življenje nujno spremeni. Izstopimo s hitrega vlaka drvečih dogodkov, ki nas skušajo preplavljati, nam pa ostaja občutek nemoči; manj se nam dogaja, da pridemo s točke A na točko B, ne da bi prav vedeli, kako in kdaj se je to zgodilo; manj se dogaja, da nas v trenutkih, ko se nam zdi, da ne bomo zmogli, preplavita tesnoba, strah ali da reagiramo avtomatično, kasneje pa to obžalujemo ... Prav tako se nam manj dogaja, da gojimo določena pričakovanja, ki se lahko izjalovijo in ostanemo razočarani. In še in še.

Če skušam zavestno živeti vsak trenutek, se lahko pred vsakim izzivom za nekaj trenutkov ustavim ter naredim nekaj čuječnih vdihov in izdihov. Začutim sebe in svoje notranje stanje. Nato bolj trezno preverim izziv, ga skušam oceniti in prepoznati, kaj od mene v tem trenutku zahteva. Nadalje se svobodno in zavestno odločim, kako se bom odzvala. Tako postanem v resnici udeležena in prevzamem nadzor nad situacijo. Situacija me ne preplavi, ampak jo v resnici sama izpeljem. In naredim to, kar je ta trenutek od mene zahteval.

V vsakdanjem življenju je ta t. i. STOP tehnika nadvse koristna. Poleg tega, da se umirimo in bolj realno pogledamo na izziv, se lažje osredotočimo na to, kar je v danem trenutku najbolj pomembno, kar je bistveno, da naredimo oz. postorimo, ostalo pa lahko odložimo na kasneje. S tem se obvarujemo občutka, da bi v enem trenutku morali narediti več, kot zmoremo ali kot je morda sploh potrebno.

V vsakem trenutku dneva se lahko vprašam, kaj je prav/smiselno/potrebno, da SEDAJ naredim. In to izberem, ostalo opustim oz. spustim, da gre.

Marinka Černetič

 

Globina tišine je nekaj več kot le odsotnost zvoka, in to je bistveno.

- Martin Laird



Praktični tečaj za zmanjševanje stresa s čuječnostjo

RAZSTRESI SE!

Program izvajamo v skupinski obliki ali v obliki individualnega coachinga (tudi po metodi učenja na daljavo).

Več informacij o programu

Anketa: Kako dobro poznate čuječnost?
 

ČUJEČNOST: nepresojajoče, sprejemajoče zavedanje svojega doživljanja v sedanjem trenutku (M. Č.)