Pot naprej

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Kako se izogniti prividom življenjske sreče

Hlastanje po všečkih in „prijateljstvih“ na socialnih omrežjih. Po instant užitkih, po dražljajih, dopaminu in adrenalinu. Po storilnosti, priznanjih, nazivih, položajih, po statusu, po materialnem razkošju. Neskončno ukvarjanje s sabo v imenu samouresničevanja in osebnega razvoja, pri čemer so drugi le kulisa. Samozadostna zabubljenost v svojem malem, udobnem kraljestvu, v navideznem občutku varnosti.

Hlepenje po novem mobilnem telefonu, novem avtu, novem hobiju, novi kopalnici, novi službi, novem partnerju. Po drugačni postavi, po naslednjem potovanju ali počitnicah, po še enem izobraževanju, po dodatnem nazivu. Pograbiti vse in še več. Ne biti srečen v tem, kar si in kjer si. Sodelovati v neskončni podganji dirki.

Še in še bi lahko naštevali sodobne fatamorgane, privide življenjske sreče. A zagotovo ste že razumeli, o čem govorim. Da so navedeno zgolj prividi, zadostuje sprehod z odprtimi očmi po katerem izmed nakupovalnih centrov, kjer je moč opaziti vse polno hlastajočih, a nezadovoljnih ljudi. Sitnih, nestrpnih, frustriranih in nepotešenih.

Čuječnost je način, kako se izogniti zgoraj omenjenim prividom. Ameriška univerzitetna profesorica dr. Amy G. Oden (2017) je opozorila na pet značilnosti čuječnega načina življenja, ki so dandanes spričo hitrega tempa bivanja in preobilice dražljajev še posebno pomembne. Čuječnost ljudem pomaga, da postanejo:

  • svobodni (osvobojeni nenehne reaktivnosti ter strahu, svobodni za večjo jasnost in pravo dejavnost v svojem življenju),

  • pristni (avtentični, nenarejeni, brez preokupiranosti z izgrajevanjem lažnih fasad),

  • ukoreninjeni (osrediščeni, namesto razreseni v neštetih dejavnostih brez pravega občutka celote),

  • hvaležni (za to, kar že imajo, kar so, za vso prekipevajočo polnost svojega življenja tukaj in zdaj),

  • sočutni (odprtega srca za druge, bolj razumevajoči, potrpežljivi in ljubeči, v konkretnih dejanjih).

Ustaviti se, da bi bili prisotni v sedanjem trenutku, da bi bili pozorni, predstavlja tveganje, da nas označijo za lene, neproduktivne, pravi Odenova (2017). Da nam očitajo zanemarjanje Zelo Pomembnih Stvari.

Toda treba se je odreči površinskemu življenju, ki poteka v znamenju navlake raznoraznih distrakcij in ki v svetu velja za produktivno, da najdemo svoje resnično življenje (Oden, 2017).

Dr. Mihael Černetič

Literatura:

Oden, A. (2017). Right here, right now: The practice of Christian mindfulness. Nashville: Abingdon Press.

 
Vsak dan naredi kaj, kar te bo za korak približalo k boljšemu jutri.

- Doug Firebaugh



Praktični tečaj za zmanjševanje stresa s čuječnostjo

RAZSTRESI SE!

Program izvajamo v skupinski obliki ali v obliki individualnega coachinga (tudi po metodi učenja na daljavo).

Več informacij o programu

Anketa: Kako dobro poznate čuječnost?
 

ČUJEČNOST: nepresojajoče, sprejemajoče zavedanje svojega doživljanja v sedanjem trenutku (M. Č.)